Firmu darbības vides var iedalīt:
• makro vide (firmas ārējā vide)
• mikro vide (firmas iekšējā vide)
• tirgus vide
Organizācijas iekšējās un ārējās vides ietekmes faktoru analīze, nozares un tuvāko konkurentu izpēte dod pārskatu par esošo stāvokli, un par organizatorisko pasākumu priekšnosacījumiem stratēģijas izstrādei. Šāds modelis sasaista vienotā veselā visu procesu: stratēģijas analīzi – stratēģijas plānošanu – stratēģijas vadību un objektīvi garantē veiksmīgu darba procesu un gala rezultātu.
Mikro un arī makro vides faktoru ietekme un situāciju izmaiņas spiež komersantu īstenot pārmaiņas. Pārmaiņām ir ciklisks raksturs. Cikla sākumā notiek esošā stāvokļa un situācijas analīze; turpmāk - gala mērķa noteikšana un plāna izstrāde; darbinieku iesaistīšana pārmaiņās un viņu sagatavošana, pārmaiņu īstenošana, bet cikla noslēgumā jāveic pārmaiņu rezultātu novērtēšana un nostiprināšana
…