1. Mārketinga jādzienu var raksturot šādi: 1). Ka filozofiju, kas formē darbības stratēģiju; 2). Ka saimniecisku darbību.
2. Mārketings kā filozofija nozīmē: attieksme pret produktu un pakalpojumu patērētājiem veidošanu. Ja uzņ-a vadība uzskata, ka: 1) labus rezultātus var iegūt, ražojot labas kvalitātes produktus par zemākām cenām, tas nozīmē, ka attiecīgāis uzņ-s orientējas uz raž-nas darbību. Un tas galvenais uzdevums uzlabot preču ražošanas efektivitāti. 2) ka panākuma pamatā ir sekmīga produkcijas realizācija, kas balstās uz nepieciešamību pārvērst preci vai pakalpojumu naudā. Attiecīgais uzņ-s orientējas uz realizācijas darbību. Un tās galvenais uzdevums vairāk realizēt. 3) ka galvenais ir patērētāju vajadzību noteikšana un prognozēšana, ka arī piedāvātas produkcijas un pakalpojumu atbilstība patērētāju prasībām, kas nozīmē, ka attiecīgais uzņ-s orientējas uz mārketinga daļu. Galvenais uzdevums patērētāju vajadzības.
3. Mārketings kā saimnieciskās darbības mērķis: Saprast klientu tik labi, lai pakalpojums, ko viņam piedāva, būtu nodērīgs un spētu pats sevi realizēt.
4. Mārketings kā saimnieciskā darbība nozīmē: 1) Tirgus izpēti; 2) Produktu un pakalpojumu piedāvāšanas veicināšana; 3) jaunu produktu un pakalpojumu izstrādāšanu; 4) jaunu produktu un pakalpojumu virzīšanu tirgū; 5) grāmatvedības un citu nodaļu iesaistīšanu, kas nav tieši saistītas ar produktu un pakalpojumu procesu. …