Obligācijas pērk un pārdod vērtspapīru tirgū un tādēļ katrā konkrētā laika brīdī katrai obligācijai ir tirgus cena P, kura ir atkarīga no finansu tirgū valdošās procentu likmes i, jo tiek definēta kā sagaidāmo ienākumu no obligācijas plūsmas tagadnes vērtība ar doto procentu likmi. Lai vieglāk būtu izprast iepriekš minēto, tad jāaplūko piemērs: ja procentu likme i ir augstāka par kupona ienesīgumu g, tad obligācijas tirgus vērtējums P(i) ir zemāks par nominālvērtību N, bet ja i ir zemēka par kupona ienesīgumu, tad P(i) ir augstāka par nominālvērtību N. Ja i=g, tad P(i)=N.
Ja procentu likme finansu tirgū aug, tad obligāciju cenas krītas un pretēji: ja procentu likme krītas, tad obligāciju cena pieaug.1
Obligācijas ļoti bieži tiek pirktas un pārdodas pirms to dzēšanas termiņa un tā kā tirgus faktori, kas nosaka obligāciju vērtība laika gaitā mainās, tāpēc ir svarīgi regulāri pārvērtēt obligāciju cenas. Obligāciju emisija notiek sekojoši:
1.posms: uzņēmumu akcionāru sapulcē pieņem lēmumus par to, ka uzņēmums emitēs obligācijas;
2.posms: tiek izstrādāti emisijas prospekti, kurus izstrādā finansu starpnieki.…