• Vērojot pedagoģiju no citas puses – uz pedagogu, nevis uz bērnu – ļoti svarīgi ir domāt ārpus robežām. Pedagoģijas procesā, nekas nav noteikts, pedagogam ir jābūt radošam un spējīgam ieinteresēt bērnus mācīties. Fenomenoloģija arī vēršas virzienā, kurā lietas būtību jāsaprot dažādi. Vadot pedagoģisko procesu un saskaroties ar kādu problēmu, pedagogam ir jāprot paskatīties uz problēmu citādāk un censties atrast tai iemeslu, lai to novērstu un veiksmīgāk atrisinātu problēmu.
Secinājumi
Filozofijas pamati un iepriekš izstrādātas domas ir klāt esošas mūsdienu pedagoģijā, izglītībā. Pārlasot dažādas filozofiskās domas, ieguvu dažādas atziņas, kā arī tika radīta lielāka izpratne par to, kāpēc pedagoģiskais process norit tieši tā, kā tas notiek. Dzīves filozofijas, hermeneitikas un fenomenoloģijas laika domas nozīme tiek diezgan spilgti saskatīta mūsdienās.
…