Katrs uzņēmums savā darbībā veic izvēli – veikt uzņēmējdarbību godīgi vai izmantot likumu nepilnības savā labumā. Šī izvēle kļūst vieglāka, kad uzņēmumam ētikas vīzija un sapratne, kas ne tikai izskaidro gadījumus, kad uzņēmuma darbība var būt neētiska gan pret ārējas, gan pret iekšējas komunikācijas mērķauditoriju, veidojot slikto reputāciju ne tikai savam vārdam, bet arī nomelnojot uzņēmuma darbiniekus, pat tos, kuri nepiesaistījās šī lēmuma pieņemšanā.
Biznesa ētika ir uzņēmuma rīcības atspoguļošana, kas formulē un īsteno pareizus orientierus1. Tātad līdz ar to, ka uzņēmumu pārvalda indivīdu kopums, katram uzņēmumam ir savi uzskati par ētiskumu, tomēr šie uzskati tiek veikti ne tikai balstoties uz vienas personas uzskatiem, tāpēc uzņēmuma ētika nekad nebūs stingri balstīta uz ētikas kā ierobežošanu, kā arī nekad nebūs kā atļaušana jebkurā veida darboties (likuma ietvaros, bet ir gadījumi, kad neētiska biznesa vadība ir arī papildināta ar pretlikumisku darbību). Tomēr praksē ir redzams daudz uzņēmumu skaits, kas darbojās neievērojot biznesa ētiku, neskatoties uz kadru daudzveidību uzņēmumā. Šeit ir jāapskatās biznesa ētikas līmeņus, lai saprastu – kāpēc notiek uzņēmumu neētiskā darbība2:
• Mikrolīmenis – starppersonu komunikācija, kas ētikas ziņā var atspoguļoties cieņas, vienlīdzības un izteicienu ziņā, kur komunikācijas objekti neievērojot biznesa ētiku var tikt atlaisti no darba vai sabojāt attiecības ar darbiniekiem, kas var samazināt ražošanas efektivitāti un pasliktināt attieksmi un autoritāti darbinieku vidū
• Makrolīmenis – uzņēmuma komunikācija starp patērētājiem, citiem uzņēmumiem, sponsoriem utt. Šajā līmenī uzņēmuma ētika tiek atspoguļota ar to sadarbības partneriem (vai tie ir ētiskie), uzņēmuma darbību kopumā (daudzi uzņēmumi darbojās neētiski neskatoties uz likumu pakļautību) un darbību krīzes situācijās…