„Darba dalīšana” starp starptautiskajām organizācijām drošības veicināšanā CAE
Līdz ar rietumu iesaistīšanos CAE valstu demokratizācijas procesos, parādījās arī to ietekme uz demokrātisku pilsonisko-militāro attiecību veicināšanu. Tika reklamēta drošības sektora pārvaldība kā instruments, lai uzlabotu attīstības efektivitāti. Tam bija nepieciešamas drošības sektora reformas, jo kopš Aukstā kara beigām drošības jēdziens ir gan paplašinājies, gan arī padziļinājies. Īpaši jaunu nozīmi tas ieguvis tieši CAE valstīs, kurās papildu politiskajām un ekonomiskajām pārejām, bija jārēķinās arī ar drošības sektora reformēšanu. Liela nozīme drošības sektora pārvaldīšanā ir starptautiskajām organizācijām, jo, lai arī tās standarti ir noteikti ārpus ANO ietvariem, to ietekmē tādas svarīgas organizācijas kā EDSO, NATO un ES, kā arī Eiropas Padome. Piemēram, EDSO jau 1994.gadā pieņēma Politiski Militāro Drošības Aspektu Ētikas Kodeksu, kas ietvēra jaunākos uzskatus par demokrātisku politisko kontroli pār militārajiem, paramilitārajiem un iekšējiem drošības spēkiem, izlūkdienestiem un policiju. Kodekss iedibina demokrātiskas kontroles pār bruņoto spēku režīmu pamata elementus, kas ir galvenais drošības sektora pārvaldības veids Eiropatlantiskajā zonā. Galvenie principi ietvēra konstitucionālo un likumisko ietvaru, pilsonisko kontroli, parlamentāro kontroli tiesisko kontroli un sabiedrisko kontroli pār drošības sektoru.1
Ar drošības sektora reformām saistītas ir vairākas aktivitātes- drošības institūciju pārstrukturēšana, kontroles mehānismu nostiprināšana, drošības sektora pārstrukturēšana. Drošības sektora reformas iesaista arī starptautisko organizāciju darbību. …