3) Mākslinieciskās īpatnības romānā
Romāns “Triumfa arka” uzrakstīts trešajā personā, taču autors ļoti prasmīgi mācējis atainot galvenā varoņa Ravika domas un jūtas. Notikumu attīstību lasītājs uzzina ar spēcīgo, trāpīgo dialogu palīdzību. Autors integrējis Ravika domas tekstā ļoti neuzkrītoši, tādējādi lasītājā rodas klātesamības sajūta.
Darbība noris 1939. gadā Parīzē, un Remarks šo pilsētu pazina. Tas jūtams “Triumfa arkas” lappusēs – mazie krodziņi, kafejnīcas, ielas, rajoni, viesnīcu nosaukumi, kas ļauj lasītājam staigāt pa Parīzes slavenajiem bruģakmeņiem savā iedomu pasaulē.
Remarks neizmanto liekvārdību vai sarežģītus terminus, kas pārsteidz nodaļās par operācijām. Vienīgā vieta romānā, kur lietota neparasta valoda, ir mirklis, kad Raviks stāsta Žoannai par viņas ietekmi, nosaucot viņu par “filigrānu figūriņu”.
Romāns ir patiesu emociju caurstrāvots, un tā rindās atrodama virkne domu graudu.
…