Atsaucoties uz to, kur Epikūrs ir stāstījis Poliainam, kā pārticis no niecīgas barības un izjutis baudu, kas ir pastāvīga un droša, Seneka atzīst, ka lielākais apmierinājums ir būt spējīgam gūt baudu kaut vai tikai no ūdens, grūbu viras un miežmaizes gabala un aprobežoties ar to, ko nevar atņemt nekāda likteņa nelabvēlība. Nabadzīgs nav tas, kuram ir par maz, bet gluži pretēji, tas, kuram ir par daudz un grib vairāk. Senekas uztverē ir divas bagātības, pirmkārt, ja ir tik cik nepieciešams, un otrkārt, ja viņam ir tik, cik pietiek.
Bauda var ienākt arī visnekrietnākajā dzīvē, bet tikums nekādā gadījumā nevar būt saistīts ar nekrietnu dzīvi. „Tas nenotiktu, ja tikumam būtu nešķirami piejaukta bauda, kuras tikumam bieži trūkst, bet kura tam nekad nav vajadzīga”, jo tikums ir kas gaišs, to var meklēt pie tempļiem, stāvam pilsētas mūru priekšā, bet bauda ir meklējama tikai kaut kur krogos un zaņķos, tas ir kaut kas nekrietns, zems, verdzisks un tumšs. Bauda ir tā, kura izdziest to saņemot, jo tā var iepriecināt tikai tad, ja tā ir aizvien lielāka, bet tikums nepieļauj apnikumu, tam ir stingrs pamat un tas nekad nemainās.
Seneka bieži apstrīd Epikūra teikto , piemēram, „Epikūrs spriež, ka laimīgs ir tas, kam ir tikums, bet ar pašu tikumu vēl nepietiekot laimīgai dzīvei, jo laimīgu darot bauda, kas rodoties no tikuma, nevis pats tikums.” Šeit parādās pretrunas Epikūra domās -„tikums nekad neesot bez baudas un, ja nu tā vienmēr un nesaraujami ir saistīta ar tikumu, tad līdz ar to pietiek ar tikumu vien, jo tam vienmēr klāt ir bauda, bez kuras tas nemēdz būt, arī ja viens”.
Ir lietas, kam Seneka piekrīt, bet vairākumu Epikūra darbos viņš noliedz. Seneka, savos darbos mēģina tikumu saistīt ar baudu, bet ne tik cieši kā to darīja Epikūrs, jo pēc Senekas uzskatiem bauda ir kaut kas zemāks par tikumu un visas baudas nav tikumam pielīdzināmas. Ja cilvēkam tiek liegts tikums, attiecīgi tiek atņemta arī iespēja būt laimīgam un gūt baudu.. Seneka uzskata, ka Epikūra teorija nav pilnīga un, ka viņš nav pilnībā izpētījis visu par tikumības un baudas saistību.
…