Secinājumi
Cilvēku saskarsmes procesā notiek apmaiņa ar informāciju, pieredzi, zināšanām, arī jūtām un viedokļiem. Svarīgi ir atcerēties, ka saskarsmes kvalitāte ir atkarīga no vairākām komunikācijas barjerām. Komunikācijas procesā notiek apmaiņa ar informāciju, piemēram, idejām un interesēm, kā arī komunikācijas procesā notiek iesaistīto personu mijiedarbība.
Emocijas var izpaust ar sejas izteiksmi, ķermeņa kustībām, ķermeņa valodu, ar balss toni, vārdu tempu un intensitāti, kā arī emocijas var izpaust arī ar faktiskajiem izpaustajiem vārdiem. Emocionālās izteiksmes signalizē mūsu jūtas pret citiem un citu jūtas pret mums. Nespēja izteikt savas jūtas var traucēt cilvēku saskarsmi. Cilvēkiem mēdz būt grūti saprast arī citu emocionālās izpausmes. Šis izpratnes trūkums var novest pie iesaistīto personu nesaprašanās. Kā piemēru var minēt žestus, kas var liecināt par to, ka persona ir dusmīga – klausītājs var tos neuztvert un nesaprast.
Lai gan ir reizes, kad cilvēku izrādītās jūtas neatbilst izrunātajiem vārdiem, tomēr, protams, ir reizes, kad cilvēku izteiktie vārdi atbilst izrādītajām emocijām. Visbiežāk izteikto vārdu neatbilstība izrādītajām emocijām radīs apjukumu, nesaprašanos un, iespējams, vienaldzību.
Lai izvairītos no konflikta situācijas, iesaistītajām personām, starp kurām notiek komunikācija, labi jāmāk paskaidrot savas emocijas un jūtas, savukārt otram ir jāprot klausīties un uztvert otra teikto. Jācenšas runāt atbilstoši savām sajūtām, lai ķermeņa valoda un izteiktie vārdi neatšķirtos.
…