Elektroniskā komercija attiecināma uz tirdzniecisko darbību ar elektronisko tehnoloģiju palīdzību, kur datoriem ir svarīga loma informācijas apmaiņā. E-komercija ir saistīta ar komerciālās nozīmes elektronisko datu sūtījumu apmaiņu bez papīra dokumentu izmantošanas nepieciešamības. Darījums e-komercijā, kuru veikušas divas vai vairākas personas (vai divi vai vairāki datori, ko personas izmanto kā starpniekus), ir apmaiņa ar komerciālā rakstura sūtījumiem ar elektroniskās sistēmas palīdzību attiecībā uz darījuma noslēgšanu, kura galarezultātā netiek radīts materializēts papīra dokuments.
Elektroniskā komercija ir gan formas, gan satura jautājums. E-komercija kā formas jautājuma ir divi aspekti. Viens no tiem apklāj dažādos veidus, kā izmanto tehnoloģijas, lai slēgtu darījumus. Otrs aspekts ir saistīts ar darījumu dematerializēšanos, tas ir, darījumi, kas gadiem ilgi slēgti, fiksējot darījuma elementus uz papīra, pamazām transformējas dematerializētā elektroniskā formā.
Elektronisko tehnoloģiju izmantošana ietekmē komerciālo attiecību veidus.
Pirmkārt, komerciālās darbības dalībnieki ir sākuši pārveidot formas, kādās tiek veikti darījumi, izmantojot jaunas tehnoloģijas, lai komunicētos gan iekšēji uzņēmumos, gan uz āru ar trešajām personām.
Otrkārt, ir radušies jauni uzņēmumi, kas sniedz jaunus pakalpojumu veidus tiem uzņēmumiem, kas nodarbojas ar e-komerciju.
Treškārt, jauni īpašuma veidi, kam ir komerciālā vērtība, kļuvuši par tirdzniecības priekšmetu gan starptautiskā, gan nacionālā līmenī.…