Eksporta cenu noteikšanas cikli. Eksporta cenas noteikšana iekļauj visus izdevumus, kas ir saistītas ar produkta izgatavošanu un realizēšanu un vidējo peļņu. Cikli:
Mērķtirgus analīze;
Tirgus kombināciju saturs;
Cenu veidošanās politikas izvēle;
Cenu veidošanas stratēģijas noteikšana;
Konkrēta cena
Eksporta cenas ietekmējošie faktori.
Attālums no tirgiem;
Valūtas kurss;
Valdības politika (muita)- katrai valstij var būt specifiski likumi vai noteikumi, kas ierobežo sadales kanālus. Ir dažādi aizliegumi saistībā ar alkoholiskajiem dzērieniem, citās valstīs, piemēram, aizliegta dzīvokļu tirdzniecība;
Izplatīšanas kanāli- savstarpēji atkarīgu organizāciju kopums, kas iesaistīti produkta vai pakalpojumu procesā. Tie ir uzņēmumi, kas izpilda visas funkcijas produktu pārvietošanas, izplatīšanas un virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājam;
Uzņēmuma filozofija, mērķi, uzdevumi;
Eksportējamā produkta izstrādāšanas, ražošanas un mārketinga izmaksas;
Eksportētāja nozares un produkta specifika.
Starptautiskie tirdzniecības noteikumi. Starptautiskos tirdzniecības noteikumus izdod Starpautiskā Tirdzniecības palāta, apkopojot pasaules tirdzniecības praksi.
Incoterms pirmo reizi tika publicēts 1936. g. Noteikumi palīdzēja unificēt tirdzniecības līgumus un likvidēt pārpratumus tirdznieciskos darījumos. Vēlākos gados noteikumi ir vairākkārt papildināti (1953., 1967., 1976., 1980. g.). Pēdējie papildinājumi veikti 1990. g - Starptautiskie Tirdzniecības Noteikumiem (Incoterms) 2000. Kad puses iekļauj pirkšanās pārdošanas līgumā Inkoterms noteikumus, svarīgi, lai tiktu iekļauta skaidra norāde uz tobrīd spēkā esošo noteikumu variantu. Inkoterms noteikumi ir vērsti uz pārdevēja saistībām attiecībā uz piegādi. Precīza funkciju un izdevumu sadale starp pircēju un pārdevēju