23. Realizācijas (noieta) veicināšanas pasākumi, to raksturojums..
Metožu un paņēmienu kopums, kas līdz ar tiešo reklāmu aktivizē un veicina preču un pakalpojumu pārdošanu (piem., iespējamo patērētāju pārliecināšana pa telefonu vai sūtot vēstules, arī viņus apmeklējot; izstāžu rīkošana; preču demonstrēšana, sūtot bezmaksas paraugus, izmantojot dažāda veida atlaides, balvas pircējiem u. c.). KUPONS
KONKURSI,AKCIJAS
BEZMAKSAS
PARAUGI
ATLAIDES
PAPILDĀVANAS
DISPLEJI
LOJALITĀTES PROGRAMMAS
IZSTĀDES UN ŠOVI
UZŅĒMUMA PRECES
24. Pakalpojumu tirgus specifika (pakalpojumu iedalījums, būtiskākie raksturlielumi). ????????
25. Konkurences veidi, to raksturojums.
Pastāv četri konkurences veidi: 1. absolūtā (tīrā, pilnīgā) konkurence; 41 2. nepilnīgā konkurence; 3. cenu konkurence; 4. ārpuscenas konkurence. Pilnā konkurence ir situācija, kad tirgū ir daudz neatkarīgu pircēju un pārdevēju; gan pircēji, gan pārdevēji ar brīvi pieņemt lēmumu, brīvi iekļūt un izkļūt no tirgus. Pilnīgas konkurences tirgū var brīvi iekļut un izkļūt. Tā kā prece ir vienveidīga, tā atbilst noteiktām kvalitātes prasībām un reklamēt to nav vajadzības. Pie nepilnīgas konkurences tiek piesaistīti sekojoši konkurences veidi: monopolistikā konkurence, oligopols un monopols
Cenu konkurencē ir iespēja piedalīties ne tikai tiem uzņēmumiem, kuriem ir līdera pozīcijas, bet arī maziem uzņēmumiem, kuru mērķis ir izdzīvot konkurences apstākļos. Galvenais priekšnoteikums, lai īstenotu veiksmīgu cenu konkurenci, ir patstāvīga ražošanas pilnveidošana un pašizmaksas samazināšana. Ieguvējs ir tas uzņēmējs, kam ir reāla iespēja samazināt ražošanas izmaksas. Cenu konkurencē ražotājfirma nosaka savām precēm cenu, kas ir zemāka par tirgus cenu. Konkurenti, kuriem nav iespējas samazināt pašizmaksu, nevar noturēties tirgū un aiziet no tā vai sāk pielietot agresiju.
…