12.Raksturojiet, kā skolotājs ar savu attieksmi un rīcību spēj ietekmēt mikroklimatu klasē! Kāds mikroklimats klasē aktivizē skolēnu iekšējo mācīšanās motivāciju?
Skolotāja attieksmei un rīcībai ir ļoti liela nozīme tam kāds mikroklimats veidosies klasē. Ja skolotājs nesalīdzina skolēnus savā starpā, bet gan palīdz katram iepazīt sevi, savas spējas un attīstīt tās, ja skolotājs salīdzina tikai skolēna paša sniegumu ar iepriekšējiem darbiem – liek akcentu nevis uz jau esošajiem sasniegumiem, bet gan uz kļūdu izpēti un labošanu, uz sava snieguma pilnveidošanu un savu spēju attīstīšanas procesu, tad tas tikai motivē skolēnu uz iekšēju mācīšanos. Līdz ar to neveiksme vai neizdošanās tiek uztverta nevis kā traģēdija, bet gan kā likumsakarīga, neatņemama mācīšanās procesa sastāvdaļa, savukārt, veiksme tiek uztverta kā zīme, ka skolēns ir uz pareizā ceļa, ka tā tikai jāturpina. Šāda mikroklimata ietvaros skolēniem nav baiļu un kauna izjūtu no neizdošanās, arī emocionālā spriedze ir mazāka. Šādā mikroklimatā audzis skolēns viennozīmīgi izaugs par cilvēku, kurš konkurences apstākļos uzrādīs labākus rezultātus un ilgāk saglabās darbaspējas.
13.Raksturojiet, pēc kādām skolēna uzvedības pazīmēm var spriest, ka viņam ir izveidojies mazvērtības komplekss par sevi kā par skolēnu! Kādā veidā skolotājs mācību procesā var veicināt tā mazināšanos?
…