1.
a) Lekciju metode (mazākiem bērniem – skolotāja stāstījums, skaidrojums) ir viena no vismazāk efektīvajām mācību metodēm. Tomēr tā tiek plaši izmantota apmācībā. Kāpēc? Uzskaitiet šīs metodes plusus!
b) Kura mācību metode ir visefektīvākā? Kāpēc tā tiek ļoti maz izmantota mācību procesā?
2. Kādā veidā bērna mācīšanās process ir saistīts ar viņa uzskatiem par sevi un pašvērtējumu? Sākot no kura vecuma, pieaugušais spēj ietekmēt bērna vērtējumu par sevi?
3. Kā pedagoga darbā izpaužas atšķirība: vai viņš galvenokārt orientējas uz bērna mācīšanās procesu, vai arī uz galarezultātu (t.i., mācību sasniegumiem)? Ko viņš biežāk dara, kam pievērš uzmanību, kas viņam pašam šķiet svarīgāks vienā vai otrā gadījumā?
4. Bieži par pusaudžiem saka: „Viņiem nav mācību motivācijas”. Šī frāze ir psiholoģiski aplama. Kāpēc? Nosauciet vairākus psiholoģiskos iemeslus, kāpēc pusaudži nemācās?
5. Miniet riska faktorus, kuri var veicināt to, ka skolotājs 3-5 darba gadu laikā var nonākt līdz profesionālajai izdegšanai!
6. Ar kādām mācību grūtībām biežāk jāsastopas bērniem, kuriem informācijas apstrādē dominē labā smadzeņu puslode? Bet kuras lietas viņiem padodas labāk nekā tiem, kam dominē kreisā smadzeņu puslode?
7. Kuras pedagoģiskās pieejas vairāk orientējas uz zināšanu kopumu, kādu bērns būs apguvis, un kuras – uz bērna personības veidošanos?
8. Ko nozīmē – apmācības procesā orientēties uz bērna tuvākās attīstības zonu? Kāpēc tas būtu ieteicams?
9. Ar ko atšķiras skolotāja autoritāte pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem no skolotāja autoritātes vidusskolēniem?
10. Kādi psiholoģiskie iemesli var slēpties zem apgalvojuma „tu esi slinks”, vai „man slinkums”?
11. Nosauciet vismaz 3 skolēnu zaudējumus, kuru pastiprināts risks ir saistīts ar tehnoloģiju attīstību!
12. Kāpēc nepietiek ar to, ka vienīgais bērna (pusaudža, jaunieša) darba vērtējums no skolotāja puses ir atzīmes izlikšana?
13. Ar kuru kognitīvo procesu sākas mācīšanās? Kuram vēl psihes procesam (stāvoklim) ir jābūt, lai mācīšanās vispār notiktu?
14. Miniet vismaz 5 iemeslus, kuru dēļ skolēnam klasē var parādīties agresīva uzvedība!
Atbildes uz visiem šiem jautājumiem!