1.Kas ir tirgus segmentācija?
Tirgus segmentācija ir tirgus sadalīšana noteiktās pircēju grupās. Katrai grupai var būt nepieciešamas īpašas preces un konkrēti tirgvedības pasākumi. Patēriņa preču tirgū tirgus segmentācija parasti notiek pēc šādām pazīmēm:
1)pēc ģeogrāfiskās pazīmes (valsts, pilsētas lieluma, klimats u.c.);
2)pēc psiholoģiskās un sociālās pazīmes (sabiedriskie slāņi, personības tips u.c.);
3)pēc pircēju rīcības kritērijiem (pirkšanas motivācija, klienta statuss, attieksme pret preci u.c.);
4)pēc demogrāfiskās pazīmes (vecums, dzimums, ienākumu līmenis, izglītība, reliģiskā pārliecība u.c.).
Ražošanas resursu tirgū tirgus segmentācija parasti notiek pēc ģeogrāfiskās pazīmes, pircēju rīcības kritērijiem u.c. Tirgus segmentācijas mērķis ir tirgus iepazīšana, lai uzņēmums varētu noteikt preču ražošanas stratēģiju un taktiku, kā arī plānot atbilstošus tirgvedības pasākumus.…