Ja informētu pētnieku vidū tiek panākta nozīmīga vienošanās par to, ka pastāv Eiropa un pat eiropieši, tad ir lielākas domstarpības, attiecībā uz to, kas ir eiropieši un kam tie tic. Rodas jautājums par to, kas izraisa šo identitāti un līdz kurai robežai tā pastāv, vai tā ir apvienojama ar nacionālo identitāti. Vācu socioloģists Ferdinants Tons (Ferdinand Tonnies) identitāti sadalīja gemainshaft un gesellshaft, kur gemainshaft tiek saprasta kā pirmavota identitātes forma, kas ir iegūta no ģimenes, apkaimes un ciemata, kā dziļa piederības un emocionāla identitāte. Savukārt, gesellshaft ir moderna identitātes izpausme, kas iekļauj mākslīgu identitātes konstrukciju valsts veidotāju vidū, labumu ražošanu un sadali apmaiņā pret pilsoņu lojalitāti.1
Pastāv četras atšķirīgas paskaidrojošās teorijas par identitātes formēšanos, kas ir primordiālā / esenciālā, postmodernistu, postnacionālistu un modernistu. Katra no tām var tikt izmantota kā palīglīdzeklis mūsu sapratnē par Eiropas identitāti.…