Viens no efektīvas komunikācijas priekšnosacījumiem ir klausīšanās. Prasme klausīties sarunas partnerī dod vairākas priekšrocības, piemēram, radīt par sevi labu iespaidu kā komunikatoru, uztvert un izmantot efektīvi iegūto informāciju, lai virzītu tālāko sarunu, ļauj iedziļināties un izprast partneri u.tml.1 Ir situācijas, kad konfliktus izraisa tieši neklausīšanās vai nenoklausīšanās līdz galam. Efektīvai komunikācijai ir jāiemācās, ne tikai fiziski dzirdēt, bet arī ieklausīties un uztvert ar domām dzirdēto. Pirmajā gadījumā to sauc par reflektīvu klausīšanos, kad cilvēks tikai ar ķermeņa valodu un fiziskiem žestiem apliecina, ka klausās.2 Piemēram, divi cilvēki strīdas un katram ir savs viedoklis par kādu situāciju. …