Par e-komercijas dzimšanas datumu uzskata 1994.gada 11.augustu, kad mūziķa Stinga CD tika pārdots caur NetMarket. Savas vairāk nekā desmit gadu pastāvēšanas laikā tā aizņem vēl tikai 1,7% no visas komercijas un 2,1% - no kopējā mazumtirdzniecības apjoma, tādēļ kompānijas Morgan Stanley direktore Mary Meeker atzīst, ka e-komercija vēl ir “bērnu autiņos”. Taču attīstībai starptautiskajā tirdzniecībā ir liels potenciāls.
Pieaugot starpvalstu saskarsmei un palielinoties tirdzniecības apjomiem, ir svarīgi nodrošināt efektīvu un kvalitatīvu informācijas un resursu plūsmu. Mūsdienās, lai apmierinātu savas arvien pieaugošās vajadzības, klientiem ir iespēja izvēlēties starp raksturā visdažādākajām alternatīvām. Vieni dos priekšroku e-komercijai, citi nē.
Visattīstītākā e-komercija ir ASV, kurai pieder ar vairāk nekā 66% no globālajā tīklā veiktās tirdzniecība. ES reģions, kura daļa ir 25%, ieņem otro vietu.
Šīs nozares loma pieaug arī attīstības valstīs. No speciālistu puses tiek uzsvērts, ka jaunattīstības valstis nespēs panākt ekonomikas izaugsmi, ja tās neizmantos jaunās IT un e-komerciju, kas ir nozīmīgs attīstību veicinošs faktors. IT turpina strauji attīstīties, un tas ir saistīts ar vairākiem faktoriem, piemēram, to, ka krītas kompjūteru cenas un aizvien vairāk uzņēmumu savā darbā izmanto interneta piedāvātās iespējas. Tas noteikti sekmē darba un laika optimizāciju, kā arī stimulē izveidot un veicināt sadarbību ar ārvalsts uzņēmējsabiedrībām.…