Termins „e - komercija” attiecas uz jebkuru informāciju, kas ir datu sūtījumu formā komerciālā kontekstā.
E-komercija attiecināma uz tirdzniecisko darbību ar elektronisko tehnoloģiju palīdzību, kur datoriem ir svarīga nozīme informācijas apmaiņā. E-komercija ir saistīta ar elektronisko datu sūtījumu apmaiņu, kuriem ir komerciāla nozīme.
E-komercija nozīmīgi maina uzņēmuma darbības visas jomas:
Jauni paņēmieni un veidi kādā tiek veidotas uzņēmuma attiecības ar klientiem (Internets kā efektīvs mārketinga un pārdošanas kanāls, klientu attiecību masveida personalizācija utt.)
Uzņēmuma sagādes procesu būtiska uzlabošana (informācijas apmaiņas un darījumu digitalizācija, sagādes procesu automatizācija u.c.)
Uzņēmuma iekšējo procesu pilnveidošana (informācijas un zināšanu nozīmes palielināšanas, fokusēšanās uz pamatkompetenci un ārpakalpojumu izmantošana, vertikāli integrētu uzņēmu nepieciešamības izzušana u.c.)
G2G (government to government) sistēmas ataino valdības (un pašvaldību) savstarpējās attiecības, kuru spilgtākais piemērs ir koordinācija un savstarpējo pakalpojumu nodrošināšana. Kā šāda veida sistēmas piemēru var minēt nesen izveidoto Valsts informācijas tīkla aģentūru, kas nodrošina integrētas valsts nozīmes informācijas sistēmas (megasistēmas) izveides nodrošināšanu. …