Lai nodrošinātu efektīvas sabiedriskās attiecības, viena no primārajām darbībām ir mērķa auditorijas definēšana un segmentācija attiecīgi piemērotas pieejas veidošanai. Visbiežākais un vienkāršākais auditorijas segmentācijas veids ir izmantojot demogrāfisko izpēti, kas ir ieteicama, lai noteiktu auditorijas. Tomēr lai precīzi varētu aprakstīt konkrētā uzņēmuma mērķa auditoriju, nepieciešams sīkāks tās apraksts, kuru visefektīvāk palīdz veidot psihografiskā informācija.
Psihografika fokusējas uz auditorijas definēšanu un segmentāciju pēc tās dzīves stilu izpētes. Tiek uzdoti jautājumi par auditorijas interesēm, viedokļiem, vērtībām un dzīves interpretāciju.
Vērtību un dzīves stilu programma (The Values and Lifestyles (VALS) Program) tika izveidota 1978.gadā un tiek uzskatīta par oriģinālu un praktiski efektīvu sistēmu, kas tieši balstīta uz psihografiku. Šī programma ir orientēta uz jebkura uzņēmuma esošo un potenciālo klientu vēlmju izpratni, kas tālāk noteiktu produktu attīstības, pozicionēšanas, reklāmas un korporatīvā tēla virzīšanu.
VALS princips paredz primāru demogrāfisko izpēti, kuru vēlāk papildina psihografiskā informācija. (1.pielikums)
Pēc VALS programmas, tiek izdalītas divas dimensijas:
primārā motivācija (horizontālā dimensija);
resursi (vertikālā dimensija).…