Eļļošana zem spiediena. Vidējas, lielas un mazas jaudas kuģu dīzeļmotoros pielieto galvenokārt eļļošanu zem spiediena. Izšķir eļļošanu ar zemu spiedienu (līdz 5 ata) un augstspiediena eļļošanu (līdz 50 ata un vairāk).
Zemspiediena (cirkulācijas) eļļošanu uz kuģiem lieto visbiežāk, jo tas ir visdrošākais eļļošanas veids. Eļļa zem spiediena līdz 5 ata nepārtraukti cirkulē slēgtā sistēmā. Eļļas sūknis padod eļļu pa cauruļvadiem uz visām berzei pakļautām daļām. Izstrādātā eļļa satek karterī. Pēc eļļas attīrīšanas tā atkal tiek dzīta maģistrālē. Kad eļļa plūst pa berzes vietām, tā sakarst, tāpēc sistēmā ieslēgts eļļas dzesētājs, ko apskalo jūras ūdens. Normāla spiediena uzturēšanai spiediena maģistrālē ieslēgts redukcijas vārsts. No eļļas maģistrāles pa cauruli eļļu padod uz kloķvārpstas pamatgultņiem, no kurienes eļļa pa kloķvārpstas urbumu aizplūst uz klaņa gultni un pa klaņa urbumu tālāk uz virzuļa pirkstu. Pirms dzinēja iedarbināšanas sistēmā jāpaaugstina spiediens, ko panāk ar rokas vai elektrisko sūkni. …