1.4.1. Dzeses šķidruma cirkulācijas intensitātes regulēšana
Dzeses šķidruma temperatūras režīmu regulē ar termostatu, kas pārtrauc šķidruma plūsmu caur radiatoru vai samazina to atkarībā no motora darba temperatūras. Pie auksta motora cirkulācija caur radiatoru nenotiek. Dzeses šķidrums plūst pa mazo loku, veicinot ātrāku motora uzsilšanu. Termostatu, kas ir automātisks temperatūras regulators, uzstāda starp dzeses apvalku un radiatoru.
Tiek izmantoti divu tipu termostati:
• ar šķidro pildījumu;
• ar cieto pildījumu.
Termostatā ar šķidro pildījumu gofrētā elastīgajā elementā ir iepildīts ēteris vai etilspirta šķīdums ūdenī. Elastīgais elements saistīts ar vārstu, kurš atveras sasniedzot noteiktu temperatūru. Termostatā ar cieto pildījumu, pildījuma masa aptver iekšpusē ievietotu gumiju, kuras vidū ir virzulītis ar stiepni, kas saistīts ar vārstu. Kā cietais pildījums var būt naftas vasks cerezīns un alumīnija vai vara pulveris. Pielieto viena vai divu vārstu sistēmu.
…