-
Dzelzceļa transporta loģistika
2021. - 2025. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Esoša situācija braukšanas posmā Cēsis – Rīga ar autobusu un vilcienu | 4 | |
Sabiedriskais transports | 5 | |
Pasažieru plūsma | 6 | |
Autobusa pasažieru pārvadājumi | 10 | |
Pasažieru skaits un autobusu ienākumi | 11 | |
Autobusa ekspluatācijas izmaksas | 11 | |
Peļņa | 11 | |
Grafika maiņa | 12 | |
Ienākumi | 12 | |
Pelņa | 12 | |
Dzelzceļa pasažieru pārvadājumi | 13 | |
Ienākumi | 14 | |
Vilcienu izdevumi | 14 | |
Peļņa | 14 | |
Grafika maiņa | 14 | |
Ienākumi | 15 | |
Pelņa | 15 | |
Secinājumi | 16 | |
Izmantota literatūra | 17 |
Peļņa
Redzam ka peļņa krītas, bet ja ieplānojam vakara reisu uz 1 stundu agrāk, tad pasažieru plūsma mazāka un 6 vagona vilciena sastāva vietā, varam izmantot 3 vagonu vilciena sastāvu.
Secinājumi par vilcieniem: Šis maršruts ir ļoti pieprasīt. Izskatījām variantu kā vilciens ir ātrgaitas, paredzētas tikai divas pieturas vietas, vilciens kursē no rīta vienā virzienā un vakarā dodas atpakaļ. Šinī gadījumā ir liels potenciāls piesaistīt lielāku pasažieru skaitu. Neskatoties uz to ka ir lielas infrastruktūras izmaksas, vilciens strādā ar pozitīvu peļņu.
Secinājumi
Izanalizējot iegūtos aprēķinus, var secināt, ka vilciens maršrutā Cēsis - Rīga tiek intensīvi izmantots, un šīs maršruts ir ar potenciālu un nes uzņēmumam peļņu.
Neskatoties uz to kā vilciens bija aizpildīts un nogādāja galamērķi lielāko daļu pasažieru, autobusa pieturās tomēr palika pasažieri un autobusam ari bija pelņa. Autobusa pieturas atrodas arī 2km attālumā no Siguldas dzelzceļa stacijas un 3 km attālumā no Vangažu dzelzceļa stacijas, tāpēc pasažieri izvēlējās doties ceļā ar autobusu.
…
Šajā darbā tika analizēta publiskais transports posmā Cēsis – Rīga, tika noteikts potenciālais pasažieru skaits un tā prasības, aprēķināta iespējamā pārvadātāju materiālā peļņa vai zaudējumi. Katrs no transporta pakalpojumu sniedzējiem var piedāvāt atšķirīgus pārvietošanās apstākļus: komforts, kustības laiks, cena, maršruts un kustības grafiks. Katrs pasažieris, atkarībā no vajadzības, pēc šiem kritērijiem izvēlas sev piemērotāko transporta veidu, un lieto to pastāvīgi. Vairāki transporta veidi mijiedarbojas savā starpā, braucot vienos un tajos pašos maršrutos un vienā laikā. Tāpēc visi sabiedriskā transporta veidi neizmanto pilnīgi savu potenciālu, līdz ar to zaudējot daļu iespējamās peļņas. Pēc tā var secināt ka dažāda veida sabiedriskajam transportam jāizvēlas sabalansētu grafiku attiecībā pret konkurenci līdzīgos maršrutos, lai izvairītos no situācijas, ka vienā brīdi brauc vairāki transporta veidi, bet starplaikā pasažieriem nav opciju nokļūt galamērķi.