12.Definēt – mācību process.
Mācību process ir vienota pedagoģiska sistēma, kas atrodas dinamikas stāvoklī. Centrālais elements mācību procesā ir skolēns. Viņš tiek iekļauts aktīvā izziņas procesā un virzās uz arvien jaunām atziņām. Šajā procesā skolēns apgūst jaunas zināšanas, prasmes un iemaņas, attīsta savas izziņas spējas, tikumiskās un estētiskās vērtības (Žukovs, b.g.).
Mācību process – mērķtiecīgi organizētas mācīšanas un mācīšanās tiešā norise kā pedagoģiskā procesa sastāvdaļa, kurā ciešā skolotāja un skolēna (skolēnu) mijiedarbībā tiek apgūta jauna informācija, papildinot zināšanas, tiek attīstītas jaunas prasmes un iemaņas un tiek nostiprinātas iepriekš apgūtās zināšanas, prasmes un iemaņas. Tas ir izziņas, saskarsmes un personības attīstības process. Mācību process var risināties arī ārpus pedagoģiskā procesa ietvariem, ja izglītība tiek apgūta patstāvīgi bez skolotāja klātbūtnes – pašmācības ceļā (Albrehta, 2001).
13.Definēt – heiristiskās pārrunas.
Heiristika – loģisku paņēmienu sistēma kādas problēmas risināšanai. Katras problēmas risināšanā jāatrod atbilstoša paņēmienu sistēma. Mācību procesā to izmanto problēmu un problēmsituāciju risināšanā, dodot skolēniem iespēju meklēt un atklāt, izmantojot savas zināšanas, prasmes un pieredzi, tādējādi veicinot skolēnu aktivitāti, atjautību, loģiskās domāšanas un izziņas procesa attīstību.
Heiristiskās pārrunas sastāv no savstarpēji saistītu jautājumu sērijas, no kuriem ikviens uzskatāms par soli ceļā uz problēmas atrisinājumu. Šie jautājumi lielākoties izvirza nepieciešamību skolēniem ne tikai reproducēt savas zināšanas, bet arī iesaistīties nelielos meklējumos. Heiristisko pārrunu skolotājs var veidot induktīvi vai deduktīvi.
…