Tradicionālā kultūrvērtība Latvijā ir izglītība (pamatizglītība, vidējā izglītība, augstākā izglītība) un profesija. Abas kultūrvērtības nosaka pircēja pieprasījumu un viņa rīcību tirgū. Piemēram, mākslinieki pirks otas, krāsas; uzņēmējiem būs vajadzīgas viņiem atbilstošas preces. Neiegūstot profesiju, izglītību var paaugstināt, piemēram, mācoties kursos. Noskaidrots, ka arī šis faktors ietekmē pircēju pieprasījumu un rīcību tirgū. Tāpēc līdz ar atsevišķu personu, grupu, reģionu izglītības līmeņa mainīšanos, ir gaidāma pieprasījuma pārorientācija tirgū. Šīs tendences tirgzinības speciālistam jāparedz jānalizē tigus dalībnieku rīcība. Tāpat Latvijā tradicionālās kultūrvērtības ir reliģija (katolisms, luterānisms utt.) un valoda (latviešu, krievu).
Tirgzinības speciālistam, piedāvājot preci citā valstī, iepriekš jāizpēta šīs valsts kultūras īpatnības – gan dzīvesveida paradumi, gan tradīcijas. Pretējā gadījumā var veidoties situācija, ka Indijā tiek piedāvātas preces ar ziloņa attēlu, piemēram, uz alkohola iesaiņojuma. Zilonis Indijā ir svēts dzīvnieks, tāpēc tā attēls uz dzērienu bundžiņām būtu svētuma zaimošana. Līdzīgi gadījumi firmām jau bija radījuši ievērojamus zaudējumus. Tirgzinības speciālisti šādu situāciju nevar pieļaut, tāpēc iespējamais tirgus ir rūpīgi jāizpēta un jāizanalizē.
…