Secinājumi
1. Tikai ziemas ciklam ir raksturīga maskošanās un ķekatās jeb budēļos iešana.
2. Ziemas ciklā svarīgākās svinamās dienas bija Ziemassvētki, Meteņi, Teņa diena un Bārbalas, kurām bija raksturīga pārģērbšanās un ar auglību saistīti rituāli.
3. Ziemassvētki tika dēvēti arī par ‘danču vakaru’.
4. Visas maskoto gājienu procesijas bija cieši saistītas ar diešanu, lēkāšanu un dejošanu.
5. Latviešu folklorā saistībā ar ziemas cikla svētkiem bieži minēta dejošana, dancošana, diešana un lēkšana.
6. Maskoto gājienu dalībniekiem bija raksturīga dejošana atbilstoši pieņemtajam tēlam, ko mēdza iekļaut arī dejas horeogrāfiskajā risinājumā;
7. Ziemas perioda svētkos mēdza dejot gan katrs par sevi, gan visi ar visiem – jauns ar vecu, vecs ar vecu, vīrietis ar sievieti, vīrietis ar vīrieti, sieviete ar sievieti, tuvinieki un svešie.
8. Ķekatnieku dejas bija savā starpā līdzīgas, bet bija arī tādas, kuras dejoja tikai konkrētajos svētkos.
9. Ķekatnieku deju pavadījums tika izpildīts sitot plaukstas, rībinot kājas un sitot dažādus ritma instrumentus.
10. Meteņu dejās bija vērojamas sacensību iezīmes.
11. Rotaļdejas ‘Vilks un kaza’, ‘Saule un mēness’ utt simboliski attēloja gaismas zudumā iešanu pirms ziemas saulgriežiem.
12. Visbiežāk maskoto gājienu dejās, rotaļdejās un rotaļās tika izdejoti tādi soļi kā dažāda veida lēcieni, griešanās un mīdīšanās.
…