Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:142744
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.01.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Ļ. Vigotskis (1896 – 1934) krievu psihologs. Ļ. Vigotskis uzskata ka mērķis un piepūle trenē psihi, notiek attīstība. Pedagogam jārealizē individuāla pieeja katram bērnam visā pedagoģiskajā procesā jo īpaši pirmsskolas vecuma bērniem, jo citi bērni spēj vairāk, citi mazāk, lai neiznīcinātu viņu dabisko tieksmi visu izzināt un nodrošināt bērna tālāko interesi par mācībām skolā.

Ēriks Ēriksons (1902 - 1994) uzskata ka, cilvēka personība attīstās stadijveidīgi, katra attīstības stadija noslēdzas ar krīzi un personības attīstības galamērķis ir personības identitātes iegūšana. Katru attīstības stadiju raksturo kāda noteikta psihosociāla krīze , kas ir pagrieziena punkts, kas var būt pozitīvs, gan negatīvs. Ē. Ēriksons vairāk pievērsās domai, ka jāpēta, kā cilvēks pielāgojas dzīvei sabiedrībā.
Ē. Ēriksonam pastāv 8 psihiskās attīstības stadijas kur attīstību stadiju raksturo noteikta krīze, pagrieziena punkts, kur tālākais attīstības virziens var būt gan pozitīvs gan negatīvs. Stadijas ir savstarpēji saistītas un katrā nākamajā stadijā atspoguļojas iepriekšējās stadijas iegūtās atziņas.
(skatīt tabulu, tabulā minēti 5 posmi – līdz 19 gadiem)
L. Kolbergs atzinām bērna tikumiskajai audzināšanai piemīt savas īpatnības. Bērns piedzimstot ir būtne ārpus morāles.
Morāles izpratnes apguvi iedala trīs posmos:
1. Pirmais posms – tiek uzskatīts par virzošo, attiecas līdz 4 un 5 gadiem. Šajā posmā izpaužas bērna egocentriskums. Bērns nespēj vēl atšķirt tīšprātību no nejaušības un tāpēc saskata tikai rīcības sekas nevis apstākļus kas pie tā novedis. Bērns noteikumu pastāvēšanu izprot kā nosacījumu, ka pārkāpjot kādu noteikumi, tam seko sods.
2. Otrais posms – Parādās apzināta attieksme pret tīšprātību un nejaušību. Bērns sāk saprast , ka pieaugušo prasību neievērošana var izraisīt nepatīkamas sekas. Pieaugušais pamatā veic piespiešanu un šī nosacījuma dēļ mazinās bērna egocentriskums un morāles reālisms.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1390017
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties