Galvenā daļa:
Skolēni pa rindkopām lasa stāstu. Pēc stāsta nolasīšanas skolotāja vaicā vai skolēniem bija kāds vārds kuru viņi nesaprata, nezina tā nozīmi. Ja ir bijis kāds tāds vārds, tad sākumā skolotāja aicina skolēnus prognozēt par to nozīmi, balstoties uz kontekstu, ja nevar pareizi atbildēt, skolotāja izskaidro to nozīmi. Tad skolēni sniedz atbildes uz pirmslasīšanas jautājumu. Frontāli, brīvā veidā tie, kuri vēlās izsaka savu viedokli.
Skolotāja uzdod jautājumus, lai palīdzētu skolēniem labāk izprast stāsta fragmentu, tā galveno domu. Kādi ir stāsta galvenie varoņi? Kur norisinās stāsta darbība? Par ko šajā stāstā stāstīts? Kā tu varētu uzzināt par Penti grūto dzīvi, ja būtu viņa klasesbiedrs? Vai tu varētu palīdzēt Penti un kā, tavuprāt, to varētu labāk izdarīt? Skolēni individuāli –klusām pie sevis, lasa stāstu otrreiz.
Pirms otrreizējās lasīšanas skolotāja iepazīstina ar uzdevumu. Skolotāja aicina izvedot tabulu, kurā tiek salīdzināta skolēnu ikdienas dzīve ar Penti dzīvi (skat. pielikumu Nr.2). Kopīgi izrunā un skolotāja izskaidro kritērijus. Ja nepieciešams, kopīgi atkārto, kas ir rindkopa.
…