Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Uzdevums | 3 | |
Modeļa projektēšana, izmantojot aprēķina programmu Lira 9.2 | 4 | |
Materiālu definēšana LIR- VISOR | 4 | |
Slodžu definēšana | 7 | |
Dzelzsbetona elementu projektēšana datorprogrammā LIR-ARM | 12 | |
Rezultātu apkopojums | 15 | |
1. | Divu izvēlēto kolonnu rezultātu apkopojums | 15 |
2. | Divu izvēlēto siju rezultātu apkopojums | 17 |
3. | 1. stāva pārseguma plātnes stiegrojuma aprēķins | 19 |
Modeļa projektēšana, izmantojot aprēķina programmu Monomax 4.0 | 24 | |
Dzelzsbetona kolonnu aprēķins Monomax apakšprogrammā | 30 | |
1. | Kolonna 1-10 | 30 |
2. | Kolonna 1-11 | 32 |
Dzelzsbetona siju aprēķins monomax apakšprogrammā | 33 | |
1. | Sija 1-15.1 | 33 |
2. | Sija 1-13.1 | 35 |
Rezultātu salīdzinājums | 42 | |
Kolonnu stiegrojums | 42 | |
Siju stiegrojums | 42 | |
Dzelzsbetona plātnes maksimālais stiegrojums | 2 | |
Secinājumi | 43 |
Šī kursa darba ietveros modelēju sešstāvu dzelzsbetona karkasa ēku divās aprēķina programmās- Lira 9.2 (kopā ar Lir Arm) un Monomax 4.0 (kopā ar apakšprogrammām Балка, Колонна, Плита). Galvenais kursa darba mērķis- salīdzināt iegūtos stiegrojuma rezultātus pārseguma plātnei, sijai un kolonnai starp abām programmām.
Salīdzinot kolonnas, rēķinājos ar to, ka Monomax minimālo stiegrojumu tām rēķina izejot no konstruktīvajām prasībām, bet Lira pēc stiprības aprēķina, tāpēc apzināti izvēlējos divas vairāk noslogotās kolonnas. Ja būtu izvēlējies mazāk noslogotu kolonnu, kurai datorprogrammā Lir Arm būtu nepieciešams, piemēram, tikai 4xØ12 stiegrojums, Monomax pie tām pašām piepūlēm piešķirtu konstruktīvo stiegrojumu 4xØ16, izejot no konstruktīvajiem apsvērumiem, tādā veidā rastos liela procentu atšķirība, kas neobjektīvi raksturotu atšķirību starp šīm programmām. No manis izvēlētajām kolonnām lielākā atšķirība starp aprēķinu programmām bija 21%, stiegrojumi attiecīgi 4x Ø25 un 4x Ø28. Lielākais diametrs ir nepieciešams Monomax piedāvātajam stiegrojumam. Tas ir izskaidrojams ar to, ka dzelzsbetona karkasa ēkas modeļus taisīju katrā programmā atsevišķi, nevis eksportēju no vienas uz otru, līdz ar to ir iespējamas nelielas atšķirības, kuras meklējamas elementu savstarpējos savienojumos. Lira 9.2 aprēķina shēmu veido no elementiem, kas ir maksimāli tuvi galīgajiem elementiem, bet programmā Мonomax 4.0 elementi vairāk tendēti uz veseliem elementiem. Nelielas neprecizitātes kopējā aprēķina modelī rodas arī tāpēc, ka Monomax piešķir vēja slodzi pilnīgi visām kolonnām, pat tām, kas ir iekšpusē, bet programmā Lira loģiski lineāro vēja slodzi norādīju tikai uz ārējām kolonnām.
Siju stiegrojumu atšķirība starp programmām ir 13%-25%, kas ir pieņemama, ņemot vērā iepriekš minētos apstākļus. Skatoties uz dzelzsbetona siju projektēšanu no konstruktīvā viedokļa, apakšējā kārtā visā garumā var paredzēt stiegrojumu pēc maksimāli iegūtā laiduma vidū, bet virsējā daļā virs balstiem un zināmā attālumā no tiem paredz iegūto maksimālo stiegrojumu balstu vietās, savukārt laiduma vidū augšējā kārtā stiegrojumu paredz konstruktīvi pēc sijas šķērsgriezuma- no ekonomiskā viedokļa. Lir Arm laiduma vidū virsējā daļā vispār neparedz stiegrojumu, tādā veidā norādot, ka tas ir jāpieņem konstruktīvi, bet Monomax norāda konstruktīvo stiegrojumu. Monomax arī norāda konstruktīvo stiegrojumu apakšā virs balstiem, taču tas ir atkarīgs no katra projektētāja atsevišķi, vai to ņemt vērā.
Atšķirība starp pirmā stāva dzelzsbetona pārseguma plātnes aprēķina stiegrojumu svārstās no 4%-11%. Šī atšķirība ir neliela un stiegrojuma ziņā neatšķiras. Ja būtu nepieciešams optimizēt stiegrojuma izvietojumu, būtu jāpieņem pamatstiegrojums un lielajās momentu vietās, kur piedāvā lielākus stiegrojuma daudzumus būtu jāizvieto papildus stiegrojums- apakšpusē tas būtu vidusdaļā, bet augšpusē virs balstiem un manā gadījumā virs sijām y ass virzienā tā, lai stiegras aizietu vismaz līdz ¼ laiduma no sijas ass.
…
RTU būvniecības fakultāte 4. kurss- automatizētā projektēšana. Apraksts dzelzsbetona karkasa ēkas elementu salīdzinājumam starp datorprogrammām Lira (Lir ARM) un Monomax
- Apdzīšanas punkta projektēšana
- Daudzstāvu dzelzsbetona karkasa ēkas projektēšana
-
Pārvades elektriskā tīkla projektēšana
Konspekts15 Datori, elektronika, programmēšana, Enerģētika, Fizika
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Apdzīšanas punkta projektēšana
Konspekts augstskolai3
-
Pārvades elektriskā tīkla projektēšana
Konspekts augstskolai15
-
Pamatu, grīdas un starpstāvu pārsegumu projektēto augstumu atzīmju pārnešana
Konspekts augstskolai1
-
Uzstādīto kolonu un dūmeņu vertikālā stāvokļa kontrole (ģeodēzija)
Konspekts augstskolai2
-
Ēkas sienas siltumtehniskais aprēķins un rasas punkta noteikšana
Konspekts augstskolai2