Aptaujas var tikt vadītas četros dažādos veidos: telefona intervija; personīgā intervija; pasta intervija; elektroniskā intervija. Telefona intervijas var iedalīt tradicionālajās un ar datora atbalstu veiktajās telefona intervijās (CATI). Tradicionālās telefona intervijas iekļauj respondentu izlases apzvanīšanu un jautājumu sērijas uzdošanu. Intervētājs izmanto uz papīra lapas esošu aptaujas anketu un ar zīmuli pieraksta intervējamā atbildes. Ar datora palīdzību veiktās telefona intervijas izmanto datorā sagatavotu aptaujas anketu, kuru, balstoties uz respondenta telefonintervijas atbildēm, aizpilda intervētājs. Tādējādi tiek samazināts intervijas laiks un uzlabota datu kvalitāte, nav nepieciešams pēc tam anketas datus kodēt un ievadīt datorā, tiek samazināts darba apjoms. Personīgās intervijas var tikt vadītas mājās, lielveikalos vai ar datora palīdzību (CAPI). Mājās veiktās personīgās intervijas gadījumā, respondenti tiek intervēti aci pret aci viņu mājās. Intervētāja uzdevums ir izveidot kontaktu ar cilvēkiem, uzdot aptaujas jautājumus un pierakstīt viņu atbildes. Intervijas, kurās respondenti tiek pārķerti lielveikalos, iepirkšanās laikā, viņi tiek uzaicināti izmēģināt lielveikala iespējas. Intervētājs pēc tam novada aptauju tāpat kā mājās veiktās personīgās intervijas gadījumā. Priekšrocība ir tajā, ka ir daudz efektīvāk ja respondents atnāk uz interviju, nevis intervētājs iet pie respondenta. Ar datora palīdzību veiktajās personīgajās intervijās respondents apsēžas pie datora termināla un aizpilda aptaujas anketu, izmantojot klaviatūru un peli. Šī metode tiek klasificēta kā personiskā intervija, jo intervētājs parasti sagaida respondentu un vada viņu, ja tas ir nepieciešams. Pasta intervija iedalās parastajās pasta intervijās un ar pasta paneli vadītajās intervijās. Tradicionālās (parastās) pasta intervijas gadījumā, aptaujas anketas tiek izsūtītas iepriekš izvēlētajiem potenciālajiem respondentiem. Tipiskā pasta intervijas pakā ietilpst aploksne, vēstule, kurā sniegts izsmeļošs ziņojums, aptaujas anketa, aploksne, kurā ievietot aizpildīto aptaujas anketu, un iespējamais stimuls. Respondenti aizpilda un atgriež aptaujas, neveidojas verbāla saikne starp intervētāju un respondentu. …