Slēpto problēmu jautājumi fokusējas uz personiskajiem sāpīgajiem jautājumiem, nevis uz dzīvesstilu kopumā, bet uz nopietniem personiskajām interesēm. Simbolu analīze cenšas analizēt objektu simbolisko nozīmi, salīdzinājumā ar to pretpoliem. Lai noskaidrotu, kas kaut kas ir, pētnieks cenšas noskaidrot kas kaut kas nav.
Gan fokusa grupas, gan dziļās intervijas ir tiešās pieejas. Projekcijas tehnikas ir nestrukturētas, netiešas formas aptaujas, kas mudina respondentiem parādīt viņu slēpto motivāciju, ticību, attieksmi vai jūtas ņemot vērā problēmas nozīmīgumu. Respondentiem tiek lūgts interpretēt citu uzvedību, tādējādi netieši parādot savu motivāciju, ticību, uzskatus, attieksmi un jūtas attiecīgajā situācijā. Asociāciju tehnikas gadījumā, indivīdiem tiek doti stimuli un lūgts atbildēt ar pirmo, kas iešaujas prātā. Vārdu asociācijas ir viszināmākā no šīm tehnikām. Pabeigšanas tehnikas gadījumā respondentiem tiek lūgts pabeigt nepabeigtu stimulējošo situāciju. Pazīstama pabeigšanas tehnika mārketinga pētījumos ir teikumu vai stāstu pabeigšana. Izskaidrojumu tehnika ir līdzīga pabeigšanas tehnikai. Izskaidrojuma tehnika prasa respondentam izskaidrot atbildi stāsta, dialoga vai apraksts formā. Attēla atbildes tehnikas gadījumā respondentam tiek lūgts izstāstīt stāstu par konkrētām bildēm. Tas, kā respondents interpretē bildes, liecina par indivīda personību. Multfilmu testā, multfilmu varoņi tiek atspoguļoti situācijā, kas ir saistīta ar problēmu. Respondentiem tiek lūgts noteikt, ko viens multfilmas varonis varētu atbildēt otram. Atbilde atspoguļo respondenta jūtas, uzskatus un attieksmi pret situāciju. Multfilmu testus ir vieglāk vadīt un analizēt nekā attēlu atbildes tehniku. Ekspresīvo tehniku gadījumā, respondentiem tiek sniegti verbāli vai vizuāli stimuli un lūgts atstāstīt citu cilvēku sajūtas un attieksmi šajā situācijā. Lomu spēlē respondentiem tiek lūgts nospēlēt lomu vai pieņemt citu uzvedību. Pētnieks pieņem, ka respondents attēlos savas sajūtas lomā. Trešās personas tehnikas gadījumā, respondenti tiek iepazīstināti ar verbāliem vai vizuāliem stimuliem un lūgts atstāstīt trešās personas uzskatus vai attieksmi. Atkal, pētnieks pieņem, ka respondents atklās personiskos uzskatus un attieksmi, aprakstot trešās puses reakciju.
…