Kvalitatīvās datu vākšanas metodes ļauj nodrošināt ieskatu un izpratni par problēmu. Ar kvalitatīvo datu vākšanas procesu tiek iegūts lielas patērētāju grupas viedoklis.Kvalitatīvā un kvantitatīvā pētniecība ir savā starpā cieši saistītas. Kā rāda pieredze, bieži vien pētot kādu no mārketinga problēmām ir jāizmanto gan viens, gan otrs pētīšanas veids. Ar kvalitatīvo pētniecību saprot nestrukturētu, pētniecisku pētīšanas metodi, kas balstīta uz nelieliem piemēriem, kas dod salīdzinoši plašāku ieskatu par pētāmo problēmu.
Ir vairāki iemesli, kādēļ kvalitatīvā pētniecība var tikt izmantota:
Ne vienmēr ir iespējams iegūt nepieciešano informāciju, izmantojot strukturētas vai formālas metodes, kā kvantitatīvajā pētījumā..
Cilvēki var nevēlēties sniegt atbildes uz noteiktiem jautājumiem vai arī tie var sniegt nepatiesas atbildes uz jautājumiem, kas skar to personisko dzīvi, ienākumu lielumu utt.
Pētījuma metodes var tikt iedalītas tiešās vai netiešās. Tiešā pieeja ir izmantojama tad, kad pētījuma iemesls respondentiem ir zināms. Tiešās pieejas metodes ir dziļās intervijas un fokusa grupas. Netiešā pieejā respondentam netiek sniegts ieskats, kādos nolūkos to sniegtās atbildes tiks izmantotas. …