Saskaņā ar minēto noteikumu 8.punktu katastrofu medicīnas sistēmu plāno, vada un koordinē NMPD. Saskaņā ar minēto noteikumu 26.12.punktu, cietušo un viņu piederīgo informēšanas kārtību un sadarbības kārtību ar plašsaziņas līdzekļiem nosaka katastrofu medicīnas plānā.
Atšķirībā no 2013.gada Valsts katastrofu medicīnas plāna4 šobrīd spēkā esošajā, 2016.gada Valsts katastrofu medicīnas plānā,5 noteikts, ka Valsts policija ir sadarbības institūcija, kas nodrošina bojā gājušo cilvēku identificēšanu un uzskaiti. Taču 2013.gada Valsts katastrofu medicīnas plānā noteikts, ka Operatīvās vadības grupa organizē informācijas sniegšanu cietušo piederīgajiem. Sekojoši, vairāk atbalstāms viedoklis, ka dati tika nodoti prettiesiski, neievērojot noteikto kārtību, kaut arī M.Šica mērķis bija atbalstāms – neturēt neziņā bojā gājušo piederīgos, vienlaikus atbrīvojot no liekiem satraukumiem pārējos, kuru piederīgie atradās negadījuma vietā.
e. Augstākminētā kontekstā par M.Šica rīcības mērķi, jāmin, ka nodotie dati, neatkarīgi no uzskata, vai tie tika nodoti tiesiski vai prettiesiski, bija nepārbaudīta informācija, līdz ar ko M.Šica pārmetums Valsts policijai, ka tā publiskos datus tikai pēc datu pārbaudes, kam nepieciešams laiks, ir nekorekts. Līdz ar to, ja pieņem, ka M.Šica rīcība – datu nodošana – ir datu apstrāde - netika ievērots princips, ka informācijai jābūt pārbaudītai un ticamai.
Netika ievērots princips, ka datu apstrāde nepieciešama pārzinim likumā noteikto pienākumu veikšanai, jo saskaņā a tiesisko regulējumu Valsts policijai, nevis MNPD bija pienākums ziņot par bojāgājušajiem.…