Kopsavilkums
• Ja uzņēmuma darbā nav sūdzību no klientiem, tas vēl nenozīmē, ka uzņēmuma klienti ir pilnīgi apmierināti.
• Ja vēlaties nodrošināt ilglaicīgas attiecības ar klientiem, tad katra sūdzība jāizskata ar lielu nopietnību, tā it kā jūs slēgtu jaunu darba līgumu.
• Mūsdienās uzņēmumos nopietna sūdzību izskatīšana un tehniskā apstrāde ir liels retums.
• Sistemātiska sūdzības apstrāde un analīze:
● Vēlreiz uzsvērsim, ka sūdzība nav uzņēmuma darba traucēklis, bet gan vēlama atgriezeniska saite, kas nodrošina uzņēmumu ar vērtīgu informāciju
● Sistemātiska pieeja – katru sūdzību uztvert nopietni un pēc iespējas ātrāk atrisināt
• Svarīgākie momenti darbā ar sūdzībām:
● Klientu pieprasījuma veicināšana
Parūpējieties, lai klients varētu ar jums ērti sazināties, pretējā gadījumā jūs par klienta neapmierinātību neko neuzzināsiet
Nodrošiniet klientam saziņu ar jums vai jūsu uzņēmumu dažādos veidos – personiski, pa telefonu, rakstiski pa pastu, e-pastu, faksu, caur internetu, caur klientu apkalpošanas centru, u.c.
…