Darbs ar informācijas avotiem un patstāvīgu kontaktu veidošana vairāk raksturīgs ir žurnālistiem, taču arī reklāmas jomā ir nepieciešami pastāvīgi kontakti, īpaši nopietnos projektos.
Valsts un pašvaldības instancēm ir pienākums sniegt informāciju, piemēram par likumiem, iekšējiem noteikumiem, tiesisko nozīmi. Tas pats attiecas arī uz lielajām akciju sabiedrībām un uzņēmumiem, piemēram, Latvijas Gāze vai Latvenergo. Valsts un pašvaldības instances nepieciešamas, lai saņemtu dažādas atļaujas. Žurnālistiem ar šīm iestādēm ir patstāvīgs kontakts, bet sabiedrisko attiecību speciālistiem tas tiek uzturēts pēc vajadzības.
Lielajiem uzņēmumiem vienmēr ir dilemma, kā rīkoties ar informāciju – būt atbildīgam un sniegt visu informāciju par uzņēmumu, vai būt komercuzņēmumam, kuram galvenais ir peļņas gūšana, un slēpt informāciju. …