Par mācību metodi var uzskatīt pedagoga un apmācāmo pedagoģiskās darbības paņēmienu kopumu, ar kuru palīdzību apgūst zināšanas, prasmes un iemaņas, kā arī attīsta izziņas spējas un veido pareizu pasaules uzskatu, nodrošina skolēnu spējas un veido pareizu pasaules uzskatu, nodrošina skolēnu vispusīgu audzināšanu un viņu sagatavošanu darba dzīvei.
Metode (no grieķu vārda metodes) tiešā tulkojumā nozīmē ceļš, pa kuru iet, veids, kā rīkojas; darbības paņēmienu kopums.
Mācību metodes elementus jeb sastāvdaļas sauc par metodiskiem paņēmieniem. Tādējādi metode kā paņēmienu kopa ietver atsevišķus metodiskus paņēmienus. Vieni un tie paši paņēmieni var būt kā sastāvdaļa dažādās mācību metodēs vai lietoti arī pastāvīgi. Šādas rīcības rezultātā veidojas dotā priekšmeta mācīšanas metodika.
Metožu izvēle darbmācības nodarbībām ir atkarīga no:
-mācību mērķiem;
-mācāmā materiāla.…