Ievads
Uzņēmējdarbību var uzskatīt par kolektīvu darbu, un nevar runāt par būtiskiem panākumiem savā biznesā, ja tu nespēj savus darbiniekus motivēt darbam, lai arī ar kādu piepūli un atdevi darbotos – visu izdarīt pats nevar un arī nevajag.
Taču neviens nespēj dot vienīgo un pareizo darbinieku motivācijas recepti, vienota recepte nepastāv, jo cilvēki ir dažādi un katram cilvēkam vajadzīga cita pieeja. Padomju laikos izmantotos paņēmienus nu jau sāk nomainīt citi – daudz demokrātiskāki.
Uzņēmumu vadītāji sāk saprast, ka būtiski savā uzņēmumā ir panākt labvēlīgu noskaņojumu, jo pozitīvs mikroklimats uzņēmuma sekmīga funkcionēšanā ir nepieciešams. Uzņēmumu vadītājiem ir jāmācās īstajā brīdī savam darbiniekam par teicami paveiktu darbu pateikt paldies. Kā to veiksmīgāk izdarīt, šis jautājums nodarbina daudzus priekšniekus.
Personālmenedžmentā tiek izdalīti vairāki darbinieku motivēšanas paņēmieni; darba izpildes novērtēšanas metode,
atalgojuma metode,
ieguldījuma intelektuālā kapitāla metode,
uzslavas metode.
…