Viens no vissvarīgākajiem un, manuprāt, noteicošajiem faktoriem organizācijā ir cilvēki. Šā faktora nozīmi vajag nopietni novērtēt, jo cilvēku darbs ir tas, kas virza visas organizācijas attīstību. Ja darbinieki būs ieinteresēti veikt darbu, liekot lietā savas spējas, darot to labprāt, tāds darbs dos pozitīvus rezultātus visai organizācijai. Arī izglītības iestādes vadības koncepcijas centrā jābūt personālam. Lai cilvēki veiktu savu darbu labi, tā, kā to vajag izglītības iestādei, jāizmanto efektīva motivācija.
Šobrīd pasaulē tiek veikti pētījumi un apkopoti to rezultāti par cilvēku resursu izmantošanu un motivēšanu. Kā organizēt cilvēku darbu, lai tas dotu vēlamo rezultātu – šis jautājums ir aktuāls gan uzņēmējiem, gan iestāžu vadītājiem, kuri nav saistīti ar ražojošo sfēru. Tas ir personālvadības jautājums. Svarīgi, lai darbinieks darba vietā justos labi, droši, viņu nebiedētu saskarsme ar vadītāju, lai darbinieks veiktu darbu ar ieinteresētību kopīgā rezultātā, justos vajadzīgs un novērtēts. Vadītājam jāorganizē iestādes darbs, lai nodrošinātu minētos apstākļus, jo citādi darbinieki nestrādās produktīvi, neizmantos savas spējas, prasmes pilnībā. Lai to panāktu, svarīga ir pozitīvas motivācijas lietošana. Personāla motivācijai jebkurā sabiedrībā, kā arī ekonomiskajā sistēmā ir būtiska nozīme.
Termina „motivācija” nozīme ir dažādi skaidrojama un lietota dažādos kontekstos. Motivācija ir dinamisks process, kurš veicina katra indivīda un iestādes vai organizācijas izvirzīto mērķu sasniegšanu. Mērķa izvēle, vēlamā rezultāta noskaidrošana un tas, kā rīkoties, lai šo mērķi sasniegtu, padara saprotamu un motivētu tālāko rīcību. Iestādes centieni panākt maksimāli pozitīvu rezultātu, piedāvājot par labu darbu atalgojumu – naudas vai citā veidā – ir motivēšana. …