Latvijas republikas ekononomiskā un labklājība ir atkarīga no katra Latvijas uzņēmuma - kā liela rūpniecības rūpniecības uzņēmuma vai ostas, tā arī mazas tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas firmas attīstības. Mazumtirdzniecība kā tautsaimniecības nozare nav izpētīta tik pilnīgi kā citas. Jo sevišķi tas attiecināms uz jautājumiem par mazumtirdzniecības uzņēmumu efektivitāti, kas dažādos zinātniskos darbos traktēti dažādi, bet vairākās ārzemju grāmatās tāds jēdziens kā mazumtirdzniecības uzņēmuma efektivitāte vispār netiek aplūkots.
Tirdzniecība ir viena no darbietilpīgākajām nozarēm, tomēr darba ražīguma teorētisko un metodisko aspektu problēmas tirdzniecībā ir maz izpētītas. Daudzi ekonomisti uzskata, ka tirdzniecības darbinieki nav tieši saistīti ar preču apgrozījuma lielumu.Tādu koncepciju nevar atzīt par pareizu, jo tirdzniecībā, tāpat kā ražošanā vai celtniecībā, rodas jauna pievienotā vērtība - tirdzniecības pakalpojumi - un tā ir tirdzniecības darbinieku ( no vadītāja līdz pārdevējiem ) konkrētā darba produkts. tātad arī mazumtirdzniecības darbinieku darbam ir raksturīgs ražīgums, ko var novērtēt un izmērīt.…