1. Personālvadībā
Cilvēku savstarpējām attiecībām ir galvenā nozīme mūsu dzīvē. Daudzas mūsu nelaimes un pārpratumi rodas tāpēc, ka mēs nesaprotam – apkārt notiekošo, citu teikto, citus cilvēkus un arī paši sevi. Saskarsmes iemaņas nepieciešamas itin visiem cilvēkiem un visās profesijās, protams īpaši nozīmīgas tās ir tiem, kuri strādā apkalpojošā sfērā, personālvadībā, kur ikdienā jāsastopas ar daudziem un dažādiem cilvēkiem. Mūsdienās arvien vairāk ir jūtams, ka darbā nepietiek tikai ar profesionālajām zināšanām vien, jāprot veidot arī attiecības ar cilvēkiem.
Ne katra grupa, kas strādā kopā, ir komanda. Efektīvu komandu veido darbinieki, kuri spēj savstarpēji sadarboties, un talantīgs vadītājs. Personālvadībā ir ļoti liela loma soc. Psiholoģijai. Personālvadībai „jāpieņem un jāvada” darbinieki jeb komandas locekļi. Darba komandas dalībnieki izpilda noteiktas soc. lomas:
Padomdevējs
Radītājs
Veicinātājs
Attīstītājs
Organizators
Darītājs
Kontrolieris
Aizstāvis
Apvienotājs
Svarīgi, lai visas šīs soc.lomas tiktu ietvertas komandā un par to jārūpējas personālvadībai, pieņemot darbiniekus.…