• Ievads
Brīvajātirgū tirgū katrs var vērot to, ka cenu līmeni nosaka preču un pakalpojumu pieprasījuma un piedāvājuma konkrētais samērs, lai gan cenu veidošanās procesu ir arī daudz dziļāki pamati. Runa ir par pircēju un pārdevēju emocionālās rīcības motivāciju tirgū, par to, kādas ir šīs rīcības sekas.
Pieprasījums ir pircēju - patērētāju un pirkumu - emocionālā rīcība, kas vērsta uz preču iegādi atbilstoši viņu vēlmei, izvēlei, vajadzībai un maksātspējai noteiktā laika periodā.
• Pieprasījuma līkne
Saskaņā ar cenu teorijas jautājumiem ir izveidota pieprasījuma līkne, kas parāda konkrētas preces tirgus pieprasījuma apjomu atkarību no cenu līmeņa. Pieprasījuma līkne arī parāda to noteikto preces daudzumu, kuru pircēji ir gatavi un spējīgi iegādāties, pastāvot zināmam cenas periodam, noteiktā laika periodā.
…