Grāmata iesākas ar ievadu, kurš ievirza lasītāju domāt par bērna pašizjūtu un tās veidošanos bērnībā. Ne velti pirmā nodaļa ir rakstīta par pašizjūtas psiholoģisko raksturojumu. Šajā nodaļā ir apkopoti citu autoru atzinumi, pētījumu rezultāti, definīcijas par pašizjūtu, par tās veidošanā procesiem. „Tieši pašizjūtā atklājas somas un psihes mijiedarbība, sajūtu, izjūtu un pārdzīvojumu sfērā”(A. Šteinberga).Bērna pašizjūta ir pamatā attieksmei pret dzīvi, pret apkārtējo vidi un pret sevi. Atkarībā no pašizjūtas stāvokļa ari veidojas gan pozitīvās, gan negatīvās ievirzes bērna dzīvē. No tās ir atkarīga kāda ir motivācija, kāda ir griba un kādas ir psihosomatiskās izpausmes(stress, bailes, depresija u.c.). Dagnija Tenne ir apkopojusi gan ārzemju autoru, gan latviešu autoru pētījumus, gan atziņas.
Otrā nodaļa grāmatā ir par bērna pašizjūtas, valodas un emocionālās saskarsmes mijietekmi. Šajā nodaļā ir rakstīt par to kāda ir saikne starp bērnu pašizjūtas un valodas attīstību. Par to kā bērns jūtas, ja vecāki neuztver viņa verbālās un neverbālās zīmes.…