Hipotēzes:
Kas ūdenī grimst, bet, kas nē. Tiek piedāvāti priekšmeti – koka klucītis, vate, akmens, putna spalva, korķa bumbiņa, ēveļskaida. Vairāki bērni piedāvā izpētīt cik ilgā laikā priekšmeti nogrimst.
Pētījuma plānošana
Es ieplānoju pētījumu, tā gaitu, paredzu secinājumus un ieplānoju iespējamo tālāko nodarbību turpinot šo tēmu (audzinātāja darba lapas №1 un №2). Darbs tiek iecerēts un plānots izmantojot sekojošos kritērijus:
Pētījuma veikšana
Priekšmeti ir savākti tik, lai katram bērnam sanāktu pa vienam no katra. Visi priekšmeti tiek apskatīti, aptaustīti, tos mēs pasmaržojam, saklausām tos paklaudzinot, pagrabinot. Veicam secinājumus, kāds, kurš priekšmets ir – akmens ciets, smagnējs un auksts; koka klucītis paliels, ciets, viegls, nedaudz silts; vate mīksta, viegla, patīkama, silta; putna spalva mīksta, viegla, maiga; korķa bumbiņa silta, gaisīga, viegla; ēveļskaida nedaudz asa, viegla. Bērniem tiek dota iespēja pašiem paredzēt, kādi priekšmeti no dotajiem grimst, bet kādi negrimst (darba lapa №3). Kad izpētīti priekšmeti, bērni dodas pie galdiem, kur izvietoti caurspīdīgi ūdens trauki. Notiek pētījuma galvenā daļa – tiek mesti priekšmeti ūdenī un vērots, kuri grimst, bet kuri nē. Tā kā grupā ir tikai 1 hronometrs, tad laiks tiek uzņemts vienlaicīgi visiem bērniem. …