Pēc mērķiem:
Izziņas komunikācija – galvenais mērķis ir jaunas informācijas iegūšana
Sociāli rituālā komunikācija – nolūks ir uzturēt partneru attiecības, parādīt uzmanību, apliecināt cieņu.
Ekspresīvā komunikācija – galvenais ir emociju un jūtu izpausmes.
Pārliecinošā komunikācija – mērķis parasti ir mainīt partnera viedokli, novirzīt viņa domas uz mūsējām.
Pamudinošā komunikācija – mērķis ir kaut ko panākt no partnera, piemēram, izpildīt mūsu lūgumu, mainīt viņa attieksmi, uzvedību.
Konfliktregulējošā komunikācija – svarīgākais ir konfliktu atrisināšana un partneru attiecību noregulēšana.
Tiešā saskarsme, ir saskarsme ar sevi, saskarsme grupā, saskarsme pārī, publiska saskarsme. Netiešā saskarsme, ir virtuālā realitāte – čats, e-pasts, daļēji arī telefona sarunas, vēstules. Saskarsme sevī ietver divas svarīgas prasmes, prasmi klausīties un prasmi runāt.
Mijiedarbību līmeņi:
1. ''rituālu līmenis'' pievēršam otram uzmanību
2. ''kopēja laika pavadīšana'' - sarunas par laiku, paziņām, bērniem, tehniku, valdību, anekdotes, spēles. ''Sevi parādīt un uz citiem apskatīties'', laika aizpildīšanas līmenis
3. ''spēles'' - manipulācijas ar otru cilvēku. Saka vienu, bet nolūks cits. No otra grib panākt tādā veidā, lai viņš pats to neapzinās.
4. kopēja darbība - darbs, bērnu audzināšana, darbs dārzā u.c. Kad mērķis sasniegts, mijiedarbība beidzas. Ja cilvēkus vieno tikai bērnu audzināšana, šķiras, kad bērni izauguši.
5. personisko attiecību līmenis. Cilvēki uzticas un paļaujas viens uz otru. Abi pieņem viens otru tādu, kāds viņš ir. Daži cilvēki nespēj paceltie augstāk par 3.līmeni, bet ir cilvēki, kas grib vienmēr darboties personīgo attiecību līmenī - ''jādomā par dzīvi, dzīves jēgu''. Var būt tiešās mijiedarbības, krustojošās un slēptās mijiedarbības.