2021. - 2025. g.
3. Kādi būtu sākotnējie soļi, lai sāktu plānot šīs izmaiņas?
Pievērstu uzmanību darbinieku motivācijai un iemesliem, kāpēc darbiniekam veidojas neapmierinātība ar darbu. Vienkāršākais veids, kā to izdarīt, ir pajautāt darbiniekam, ko viņš sagaida no vadītāja un uzņēmuma, kas viņam ir svarīgi, lai viņš justos motivēts darbā.
Veiktu darbinieku motivēsanu.
4. Kāda būtu jūsu loma šo izmaiņu ieviešanā? Kāda būtu Dagmāras loma?
Mana loma būs darbiniekiem radīt:
• atzinību;
• uzslavas par sasniegumiem;
• rīcības brīvības, autonomijas došana;
• attīstības un mācīšanās iespēju nodrošināšana;
• izaicinājumu došana;
• interesanta, nozīmīgs darba satura nodrošināsana.
Šie aspekti visbiežāk izraisa darbiniekos lojalitātes izjūtu, apmierinātību ar darbu un entuziasmu, kas savukārt veicina darbinieku aktivitāti, iniciatīvu un produktivitāti.
Dagmāras loma būs nodrosināt:
• darba drošību;
• labumus, bonusus;
• labus darba apstākļus;
• atbilstošu samaksu;
• uzņēmuma politiku un procedūras.
…
Eksāmens Cilvēkresursu vadība un attīstība Eksāmena jautājumi: 1.Raksturojiet cilvēkresursu vadības būtību, galvenos mērķus un procesus, to nozīmi organizācijas kopējā darbībā. 2.Kādas ir galvenās cilvēkresursu vadības funkcijas un lomas? Kā tās atšķiras atkarībā no organizācijas lieluma? 3.Raksturojiet cilvēkresursu rekrutēšanas un atlases kanālus, metodes un veidus, to priekšrocības un trūkumus. 4.Raksturojiet cilvēkresursu plānošanas procesu, to ietekmējošos ārējos un iekšējos faktorus. 5.Kāpēc organizācijā ir nepieciešama cilvēkresursu attīstības plānošana un īstenošana? Kādi ir organizācijas potenciālie ieguvumi no tā? 6.Raksturojiet cilvēkresursu motivācijas nozīmi, motivēšanas paņēmienus, motivācijas problēmas un to novēršanas veidus. 7.Raksturojiet iespējamās darba strīdu risināšanas metodes. Izvēlēties vienu no tām un aprakstiet tās pielietojuma iespējas, priekšrocības un trūkumus. 8.Raksturojiet jaunākās darbaspēka attīstības tendences un to ietekmi uz nozari, kurā šobrīd strādājat. Kādus cilvēkresursu vadības procesus šīs izmaiņas ietekmēs? 9.Raksturojiet komunikācijas kompetences nozīmi cilvēkresursu vadības procesos kopumā un nozarē, kurā šobrīd strādājat. Īsi raksturojiet aktīvās klausīšanās metodi komunikācijā un tās pielietojuma iespējas darba vidē. PRAKTISKAIS UZDEVUMS: Dagmāra, uzņēmuma, kurā strādā 10 darbinieki, īpašniece un vadītāja, ir nolīgusi jūs pārņemt cilvēkresursu vadības funkciju, lai viņa varētu koncentrēties uz citām sava biznesa jomām. Augšupejošā ekonomika ir ļoti ietekmējusi uzņēmumu un paredzams, ka nākamo trīs gadu laikā kopējais ieņēmumu pieaugums būs par 10 %, dažos ceturkšņos pieaugums sasniegs 30 %. Paredzams, ka pieci no desmit darbiniekiem aizies pensijā trīs gadu laikā. Šie darbinieki ir bijuši organizācijā kopš sākuma un nodrošina unikālu uzņēmuma vēsturisko perspektīvu. Pārējie pieci darbinieki ir dažāda vecuma. Papildus šīm izmaiņām Dagmāra uzskata, ka viņi varētu ietaupīt izmaksas, ļaujot darbiniekiem strādāt vienu vai divas dienas nedēļā. Viņai ir zināmas bažas par produktivitāti, ja viņa ļauj darbiniekiem strādāt mājās. Neskatoties uz šīm bažām, Dagmāra pat ir apsvērusi iespēju slēgt fizisko biroju un padarīt savu uzņēmumu par virtuālu organizāciju, taču viņa brīnās, kā tik lielas izmaiņas ietekmēs spēju komunicēt un darbinieku motivāciju. Dagmāra ieplāno tikšanos ar jums, lai pārrunātu savu redzējumu. Jūs veicat pētījumu, lai jūs varētu sniegt ieteikumus par situācijas risinājumiem.
- Cilvēkresursu vadība un attīstība
- Juridiskā un pārvaldes psiholoģija
- Menedžmenta teorijas attīstība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Menedžmenta teorijas attīstība
Konspekts vidusskolai6
-
Pārvalde un vadīšana: būtība un nozīme sabiedrībā
Konspekts vidusskolai28
-
Personāla vadība
Konspekts vidusskolai1
-
Augoša biznesa vadība
Konspekts vidusskolai6
-
Kvalitātes vadība jūras transportā
Konspekts vidusskolai3