Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:307973
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka personība ir jāpieņem kā pilnīgi brīva autonoma būtne. Nevar būt nekādu augstāku, ārpus cilvēka esošu ideju, kuru dēļ viņam būtu jāpakļaujas.
Cilvēka cieņas izpratne pēc Kanta iekļaujas kategoriskā imperatīva personalistiskajā formulā – cilvēks kā mērķis, nevis līdzeklis. Pēc Kanta cilvēks cieņu nevar zaudēt – tā ir iekšēja un neatsavināma. Kanta teorija pirmo reizi nostiprina cilvēka cieņu tādā līmenī, kā tas ir mūsdienās. Cilvēks to nevar nopelnīt vai zaudēt, jo tā cilvēkam ir pilnīgi imanenti kā cilvēciskai būtnei. Cilvēks ir morāla būtne ar iekšējo brīvību. Cieņa uzliek valstij par pienākumu garantēt visas tiesības un brīvības.
*Kanta cieņas priekšstata nozīme – Kanta priekšstats atspoguļots VCD; pamattiesību idejas kā tādas un pamattiesību augšgalā mūsdienās ir cilvēka cieņa kā pamatvērtība, no kuras tālāk izriet citas pamattiesības. Cieņa ir pamatojums tam, kāpēc vajadzīgas cilvēktiesības. Kants to, ka nepieciešamas visas cilvēktiesības, pamato ar to, ka ir cilvēka cieņa. Mūsdienās pamatā pret cilvēku jābūt humānai attieksmei neatkarīgi no tā, vai cilvēks ir to pelnījis. Ja mēs atteiktos no cilvēka cieņas koncepta, paliktu sabiedriskā līguma teorija, un tad, piem., noziedzniekiem nepiemistu lielākā daļa no pamattiesībām, jo diez vai cilvēki varētu vienoties, ka pret noziedzniekiem jāattiecas tāpat kā pret jebkuru. Tāpēc cieņa ir atskaites punkts visām pamattiesībām, tā ir neaizskarama. Pēc Kanta teorijas pat miljons cilvēkus nevar nostādīt pret vienu teroristu. Kants neļauj sodīt jau iepriekš – izteikts kategorisms. Pēc Kanta kategoriskais imperatīvs ir pirmais solis, pēc tā viss tiek pakārtots. Ja nav vispārēju stingru vadlīniju, tad katrā gadījumā kāds vienmēr paļausies, ka uz viņu piemēros izņēmumu.
Cilvēka cieņa ir neatsavināma. No tās atsavināmas visas pārējās cilvēktiesības. No katra tiek prasīts kategorisks humānisms. Cilvēks ir morāla būtne – katram ir iekšējā izpratne par labo un ļauno.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1358798
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties