Saturs.
Ievads.
1. Firmas raksturojums.
2. Cenas noteikšana firmas produktam.
3. Iekšējo faktoru ietekme uz firmas produkcijas cenu.
4. Ārējo faktoru ietekme uz firmas produkcijas cenu.
Ievads
Piedāvāju apskatīt cenu veidošanas pamatprincipus, cenu veidošanas metodes, kā arī iekšējo un ārējo faktoru ietekmi uz cenu galdniecības firmā “ANDRUKS”.
Apskatīta tiek konkrēta firma, dots tās raksturojums un vienas produkcijas veida (galda) cenu noteikšana tajā, kā arī iekšējo un ārējo faktoru ietekme uz šo cenu.
Darbā tiek apskatīti šādi kritēriji:
1.Kādi faktori ietekmē cenas veidošanu;
2.Kādi mērķi uzņēmumam jāizvirza cenas veidošanai;
3.Kādas ir iespējamās cenu noteikšanas metodes;
4.Kā tiek veidota firmas produkcijas cena;
5.Kā iekšējie faktori ietekmē firmas produkcijas cenu.
1. Firmas raksturojums
Firmai “ANDRUKS” pieder galdniecības darbnīca, kura izgatavo dažādu veidu galdus un citas mēbeles atkarībā no pieprasītāju vēlmēm. Nepieciešamie izejmateriāli tiek sagatavoti firmas gaterī. Gaterī koksne tiek pilnvērtīgi un kvalitatīvi apstrādāta un sagatavota firmas produkcijas izgatavošanai. Koksne apstrādei tiek iepirkta no vietējiem mežsaimniekiem un tuvākajiem koksnes uzpirkšanas punktiem.
Uzņēmums ir vērsts šādiem saimnieciskajiem darbības veidiem:
1.Tirdzniecība.
2.Ražošana (galdniecībā).
Uzņēmuma stratēģijas izvēli nosaka patērētāju pieprasītāju (pircēju) gaume, ieradumi, ražotāju tehnoloģijas izmaiņas, vajadzība pēc investīcijām, kvalitatīvs personāls, konkurentu iedarbība, to tehnoloģija un finanses. Firmas pamatdarbības nozare ir dažāda veida galdu ražošana un tirdzniecība mazumtirdzniecībā, kas saistīta ar saražotās produkcijas izplatīšanu. Firmas nodarbināto skaits ir: gaterī - 10 strādnieki; darbnīcā - 8 galdnieki; 1 grāmatvedis; 1 menedžeris; firmas vadītājs - īpašnieks.
Tāpat firmas cenu veidošanu ietekmē gan iekšējie, gan arī ārējie faktori. Lai veiksmīgi noteiktu savai precei cenu un tajā pašā laikā lai būtu pieprasījums pēc saražotās produkcijas, tai ir jānosaka mērķis - ko tā vēlas panākt tirgū. …