Secinājumi
Tika izvirzītas divas hipotēzes
H0 : Ceļu satiksmes negadījumu skaits nav atkarīgs ,no automašīnu kustības intensitātes ceļu posmā Jelgava – Rīga.
H1 : Ceļu satiksmes negadījumu skaits ir atkarīgs no automašīnu kustības intensitātes ceļa posmā Jelgava – Rīga.
Pētījumam izmantojām pakāpes regresijas modeli.
Izmantojot šo modeli noskaidrojām , ka intensitātes pieaugumu var izskaidrot 24% no negadījuma samazinājuma procentuālajām izmaiņām.
Parametrs ß1 nav statistiski būtisks.
Determinācijas koeficients ir zems , kā rezultātā izmatot šos datus prognozēšanai nav iespējams.
Pārbaudot divpusējo hipotēzi apstiprinājās, ka negadījumu skaits nav atkarīgs no automašīnu kustības intensitātes šajā ceļa posmā.
Līdz ar to var secināt , ka darba sākumā pieņemtā doma , ka kustības intensitātes pieaugums ietekmē ceļu satiksmes negadījuma skaita pieaugumu neapstiprinās.
Gluži pretēji pieaugot satiksmes intensitātei, negadījumu skaits kaut nedaudz , tomēr samazinās.
Varam secināt, ka jāmeklē citi faktori , kas ietekmē negadījumu skaitu, piemēram;
Sezonalitāte;
Ceļa seguma kvalitāte;
Diennakts laiks;
Satiksmes dalībnieki utt.
…