Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:140340
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.09.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

5. biļete.
1. Ceļa grāvju nostriprinājumi (pārgāzes).
Ja grāvja garenkritums ir liels, ūdens tecēšanas ātrums var palielināties tiktāk, ka tiek izskalots grāvja dibens un nogāzes. Lai to novērstu, grāvja dibens un nogāzes ir jānostiprina.
Nostiprinājuma veids ir atkarīgs no grāvja garenkrituma un grunts apstākļiem.
Lai ātrāk novadītu ūdeni, un grāvjus varētu iztīrīt, ar velēnām noklāj tikai grāvju nogāzes, bet to dibenu nostiprina ar šķembām, granti vai bruģējumu.
Ja grāvju garenkritums ir liels, jāierīko pakāpes vai pārgāzes. Pārgāzes augstums parasti ir 0.25...0.3 (m), retāk 0.5...0.6 (m). Pārgāzes sieniņas izbūvē no akmens materiāla (a. attēls), betona (b. attēls), vai dzelzsbetona (c. attēls).
Kalnainos apvidos grāvju gultni nostiprina, izbūvējot akmens,betona vai dzelzsbetona straujteces un krītakas, kuras slāpē ūdens tecēšanas ātruma enerģiju.
2. Atpūtas laukumi satiksmes dalībniekiem un to plānojums.
Uz visiem I,II,III kategorijas autoceļiem jāparedz speciālas automobiļu stāvvietas,atpūtas vietas,kuri atkarībā no satiksmes intensitātes jāiekārto ik pēc 20 – 40 (km). Automobiļu stāvvietas jāiekārto pie automobiļu apkopes stacijām ,degvielas uzpildes stacijām, kempingiem, viesnīcām u.taml. Gleznainās vietās jāiekārto atpūtas vietas vadītājiem, kā arī skatu un atpūtas laukumi ainavu apskatei. Var iekārtot soliņus, nelielas nojumes, lapenes, vienkāršus sanitāros mezglus, tūristu un vadītāju informācijai jāizveido shāmas par maršrutu un tuvāko apkārtni. Stāvvietu ierīkošanai var izmantot vecos autoceļu posmus.
3. Mākslīgo būvju klasifikācija.
Ceļa trases parasti šķērso dažādus šķēršļus-upes, ezerus, jūras, līčus, gravas, autoceļus, dzelzceļus. To pārvarēšanai būvē dažādas mākslīgās būves, kuras iedala sekojoši: a.) Caurtekas (vienkārša inženierbūve nelielu ūdensšēršļu pārvarēšanai, kas nepārtrauc ceļa klātni); b.) Tilti (būves upju u.c. ūdensšķēršļu pārvarēšanai, kuras pārtrauc ceļa klātni); c.) Kustības vai ceļa pārvadi (tilti pār autoceļiem vai dzelzsceļiem); d.) Viadukti (tilti pār gravām); e.) Estekādes (ceļa paaugstinājums pirms vai pēc tiltiem); f.) Tuneļi (būve autoceļa vai dzelzsceļa caurvadīšanai caur kalnu masīviem, jūras līčiem, upēm, pilsētas ielām u.taml.); g.) Galerijas, balkoni un atbalstsienas (kalnainos apvidos).

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties