Kapitālais remonts ir remonts, kas tiek veikts tā kalpošanas laika vidū, lai atjaunotu mašīnas darbspēju un pilnīgu (vai gandrīz pilnīgu) ekspluatācijas laika atjaunošanu, nomainot vai atjaunojot jebkuru no tā sastāvdaļām, ieskaitot pamata detaļas. Galvenais remonta laikā veiktais darbs ietver: pilnīgu mašīnas demontāžu (izņemot kniedētās, metinātās un līmējošās konstrukcijas); montāžas mezglu un detaļu skalošana un trūkumu noteikšana; izkraušanas vietu un palīgu atjaunošana pēc remonta dokumentiem; mašīnas rāmja ģeometrisko izmēru pārbaude; sastāvdaļu un mezglu kapitālais remonts vai nomaiņa; 100% elektroinstalācijas, elektrisko un hidraulisko ierīču, instrumentu nomaiņa, vadības kabīņu siltuma un trokšņa izolācijas materiālu nomaiņa; pilnīga riteņpāru pārbaude un pilnīga ass kastu pārskatīšana; satiksmes drošības sistēmas uzturēšana. Pēc mašīnas kapitālā remonta pabeigšanas tiek veikta tās pilnīga krāsošana, uzrakstu un zīmju atjaunošana, tiek veikt pieņemšanas testi.
Pēc plānotās mašīnas kalpošanas laika beigām tiek veikts kapitālais atjaunošanas remonts (KAR), t.i. remonts, pagarinot mašīnas kalpošanas laiku. Ar šāda veida remontu papildus kapitālā remonta laikā veiktā darba apjomam tiek veikti arī mašīnu nesošo konstrukciju (rāmju, kopņu, šasijas, metāla konstrukciju, darba virsbūves un celšanas mehānismu) instrumentālie mērījumi, ja nepieciešams, tiem veic defektoskopiju. Darba struktūras un citas vienības tiek aizstātas ar jaunām, modernizācija tiek veikta saskaņā ar apstiprinātu projekta dokumentāciju.
Visam darba apjomam un procedūrai jāatbilst datiem, kas norādīti mašīnu lietošanas rokasgrāmatā vai instrukcijās.
Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem, tiek izstrādāti konstruktīvi risinājumi, lai nostiprinātu mašīnas struktūru, un pēc testēšanas tiek noteikti tās turpmākās darbības noteikumi.
…